eduroam krijgt een 8.8 in klanttevredenheidsonderzoek

1 juli 2015 - Wladimir Mufty

Terug naar overzicht


SURFnet krijgt voor haar dienstverlening als geheel het rapportcijfer 8.2 in het klanttevredenheidsonderzoek dat zij heeft laten uitvoeren onder universiteiten, onderzoeks-, HBO-, MBO-, en zorginstellingen.
 
Als gekeken wordt naar de afgenomen diensten, zijn de respondenten het meest tevreden over eduroam (8.8), SURFinternet (9.5) en SURFlichtpaden (8.8). Ook de aanvraag van nieuwe diensten werd met een 8.5 beoordeeld; dit komt door de grote tevredenheid over klantvriendelijkheid, responssnelheid en levertijd.
 
Net als in het klanttevredenheidsonderzoek in 2013 is SURFnet volgens de respondenten een veilige keuze en wekt de organisatie vertrouwen. De NPS-score, die een indicatie is van loyaliteit, is gestegen van 38 procent in 2013 naar 50 procent.
 
“De mening van onze aangesloten instellingen over onze dienstverlening en werkwijzen vinden wij belangrijk. Wij zijn dan ook erg trots op de hoge waardering die we krijgen van onze aangesloten instellingen,” aldus Erwin Bleumink, algemeen directeur van SURFnet. “Met de feedback uit het onderzoek, over waar we nog kunnen verbeteren, zijn we erg blij. We leggen namelijk, net als onze klanten, de lat graag heel hoog en op deze manier kunnen we dat blijvend doen en het Nederlands onderwijs en onderzoek ondersteunen bij hun werk.”

Meer informatie